2009. szeptember 11., péntek

Út a kék hegyek mentén, az ég vonalában – Skyline Drive és a Blue Ridge Mountains

Hétfő, azaz szeptember 7-e Labor Day volt az USA-ban, amely munkaszüneti nap: mindenki kihasználja a még szép időt, kirándulni indul, grillpartit rendez és piknikezik a szabadban. „Ha Rómában jársz, viselkedj úgy, ahogy a rómaiak”, tartja a mondás, és tartjuk mi is, így hát Labor Day alkalmával nekivágtunk kirándulni.

Úticélunk a titokzatos hangzású Shenandoah National Park volt, azon belül is a Skyline Drive, mely a nemzeti park egyetlen, teljes hosszán végigfutó, a nagyközönség számára autóval is bejárható útvonala.

Utánanéztem a nekem nagyon tetsző Shenandoah szó eredetének: a Shenandoah-völgy valószínűleg a környékbeli indiánoktól kapta nevét, jelentése: "az egek lánya", de sok más lehetőséget is számontartanak. A park területén már az 1700-as évek közepétől fogva éltek európai telepesek, akik Pennsylvania felől érkeztek. Természetesen, az indián őslakosok még régebb óta éltek itt. A huszadik század elejére azonban a környék állapota romlani kezdett a fokozott emberi jelenlét miatt, egyre kevesebb lett az erdő, ritkultak az erdei vadak, a vékony hegyi talaj egyre kimerültebb lett, és fokozatosan az emberek is kezdtek elvándorolni innen. Az amerikai Kongresszus 1926-ban hagyta jóvá a Shenandoah Nemzeti Park megalapítását, melynek céljává vált, hogy a park területét megpróbálja az eredeti állapotába visszaállítani. A Skyline Drive 1939-ben került átadásra, és mára már legalább 100 féle fafajta él a területen.

A nemzeti park és a Skyline Drive is, érthető módon, nagyon szigorú ellenőrzés alatt látogatható, fokozott a parkőri jelenlét, melyet az ún. ranger-ök látnak el. Súlyos pénzbüntetések járnak a park területén történő szemetelésért, és az állatok etetése is illegális, ahogyan sok tábla is figyelmeztet rá útközben. A belépődíj egy autóra 15 dollár, és egy hétig érvényes: ez elég jó ár, ha figyelembe vesszük a táj szépségét, sokszínűségét, és a benne rejlő lehetőségeket. Lehet kempingezni a kijelölt területeken, túrázni, parkőrök vezetésével felfedezni a tájat.

Mivel mi egynaposra terveztük a kirándulást, a Skyline Drive teljes, 105 mérföldes (168 km) hosszából „csak” kb. 40 mérföldet (64 km) tettünk meg. A maximum sebesség 35 mérföld/hr (50 km/h), és nagyon gyakran meg lehet állni a kilátást és a növényeket megcsodálni, mi még ennél a sebességnél is lassabban mentünk, annyira elvarázsolt minket a táj.

És hogy miket láttunk?

Lovakat egy hatodrangú mellékúton, amikor eltévedtünk útközben, mert Mr. Navigációs Moha már megint berúgott előző este, és nem volt magánál :-)

Medvéket... medvemama átszaladt egy bocsával az úton, de valamiért nem mentek tovább:

Medvemama jól megnézett minket:

És aztán jöttünk rá, hogy mire, illetve kire várt még:

Ha csak elmosódva is, de látszik: a második medvebocsra várt! Amint utolérte őket a kis lemaradt állat, már el is tűntek a fák között, de hihetetlen élmény volt ilyen közelről, szabadon, a természetes közegükben látni őket! Azt hiszem, ez volt az egyik legszívmelengetőbb pillanat, mióta itt vagyunk!

Láttunk még sokféle lepkét, például ilyet:

Na és persze a haverjaim egyikét, Lajost, aki vagy tücsök, vagy szöcske, vagy valami ilyesmi - aki tudja, megírhatná! Tudjátok, mennyire fóbiás vagyok.............. de küzdök ellene! :-)

És láttunk még őzeket és mókusokat is, csak őket nem volt alkalmam lefotózni. De ami késik, nem múlik ;-)

További információ, érdekességek olvashatók például itt és itt.

Bacsó Flóra írta...

Dasz iszt ájn szöcske. Grass, Hopper. Évek óta körözik. Hangsebességgel közlekedik, szombaton már Alsójózsán látták.

Kátya írta...

Hát hallod, tiszta Maci Laci kalandjai...nemzeti park, réndzsörök, meg medvék...már csak egy jól megrakott piknikes kosár hiányzik, amit Bubu és Maci Laci épp elcsen tőletek. Amúgy meg nagyon szép lehetett a táj meg minden.

Zsú írta...

gyönyörű, gyönyörű... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...