2010. február 9., kedd

Otthonteremtés és sütés-főzés: Pizza


Egyszer olvastam egy cikket arról, hogy az ingatlanügynökök (főleg Amerikában) sokszor frissen sült sütiket kínálnak az eladó ház megtekintésekor a klienseknek, vagy - ez azért elég ciki - sütés-illatú légfrissítőket használnak az ügyfelek érkezése előtt. A frissen sült sütemény illata ugyanis állítólag az emberekben egyértelműen az Otthon érzését erősíti, ezáltal segítve az adásvételt.



Mi már beköltöztünk az albérletünkbe, nem kellett csábítani minket holmi mennyei illatokkal... viszont esetemben az otthonteremtés szerves része a sütés, így elhiszem, hogy sok esetben akár hatásos is lehet a süti-illatú ház :-) Sütöttem hát egy pizzát, amíg sült, nézelődtem a szép, világos szobákban, kukucskáltam a konyhaablakon keresztül, és azon gondolkoztam, hogy egész jó lesz itt :-)

A pizza egyébként Jamie Oliver
receptje alapján készült, de helyenként csak úgy érzésből csináltam, mert a recept nem írt sütési hőmérsékletet és időt sem :-) A tészta nagyon egyszerű, gyors és a feltétekkel pedig mindenki úgy variálhat, ahogyan neki tetszik. Én most a fél adag receptjét írom, ebből két nagy kör alakú pizza készült.


Hozzávalók:


450 g fehér liszt
1 csapott evőkanál só
7 g szárított élesztő (kb. 1 csomag)

fél evőkanál cukor

2 evőkanál olívaolaj

325 ml langyos víz


Öntsük tiszta munkafelületre vagy egy nagy tálba a lisztet és a sót és képezzünk a kezünkkel a halom közepére egy mélyedést. Egy tálkában keverjük össze a vizet, élesztőt, cukrot és olívaolajat, majd hagyjuk pár percig állni. Öntsük a folyékony keveréket fokozatosan a liszthalom mélyedésébe, közben egy villával kevergessük, egyre több lisztet belevonva. Hamar összeáll, ilyenkor kézzel dolgozzuk még össze, ha ragadna, adjunk egy kis lisztet is hozzá. Ruganyos, mégis puha tésztát kell kapnunk.

Helyezzük a tésztát egy nagy tálba, lisztezzük alját-tetejét, takarjuk le egy nedves ruhával és tegyük langyos helyre, kb. 1 órára kelni, amíg méretre megkétszereződik.



Ha megkelt, lisztezett felületeten gyúrjuk át alaposan a tésztát, hogy a "fölösleges" levegőt kinyomkodjuk belőle. Nekem ebből az adagból két nagy kör alakú pizzát sikerült formálnom, de én a vékonyabb tésztát szeretem (0,5-1 cm). Ki-ki ízés szerint kisérletezzen vele.

Feltétként oregánós-bazsalikomos paradicsomszószt használtam, sonkával, egy kevés szalonnakockával, paradicsomszeletekkel, gombával és persze sajttal megtetőzve.Minimalista vagyok pizza-téren, de persze ez is variálható.

180 °C-on kb. 10-15 perc alatt sült meg, de érdemes figyelni, hogy kinek hogy viselkedik a sütőjében. A sütőlap legyen lisztezett vagy papírral bevont. Én a végén még egy pár percre átkapcsoltam "alsó sütésre", hogy a pizza alja is kapjon egy kis színt.


Ez egy igazi "comfort food", ahogy Ámerikában mondanák - egy kis salátával, vörösborral finom vacsora lehet.

3 megjegyzés:

Zsú írta...

Ez nagyon jól néz ki... itthon is meg lehet ám mutatni a tudományt. :) Várunk haza! Örülök a SAJÁT albérletnek. :D Puszi.

A írta...

és a lakásról, fotók, úgyértem, leszneke?
legalább a konyháról :)

Bori írta...

Már készül :-)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...