2010. május 30., vasárnap

Gyümölcsös-joghurtos kuglóf, vasárnapra


Olyan rég nem sütöttem már úgy igazán, két kézzel, lisztesen! A mai nap egyáltalán nem csábított kintre, esős, párás, sötét idővel kényeztet minket Berlin, ezért külön örültem, amikor rátaláltam Lila Füge gyönyörű kuglóf receptjére: ma délután erre lesz szükségünk, semmi másra! :-)


Az eredeti recepten annyit változtattam csak, hogy fagyasztott málna helyett vegyes erdei gyümölcsöket használtam, mert ez volt itthon. Az erdei gyümölcsök fanyar íze és a csokidarabkák édessége tökéletes a kuglófban, és a joghurtos tészta miatt szerintem sokáig friss és puha is marad majd. (Erre szükség is lesz, mert elég nagy ez a kuglóf kettőnknek...)


Igazi old-school kuglóf-érzés, egy kis csavarral - ki fogja még rajtam kívül kipróbálni? ;-)

Hozzávalók:

- 60 dkg liszt
- 1 cs sütőpor
- egy csipet só
- 30 dkg cukor
- 20 dkg puha vaj
- 3 tojás
- 2 dl joghurt
- 1 narancs reszelt héja (én citromot tettem, mert az volt, megint csak)
- 1 tk vaníliakivonat
- 30 dkg fagyos málna (25 dkg fagyos erdei gyümölcs mix)
- 10 dkg étcsoki

A vajat a cukorral keverjük habosra és egyenként adjuk hozzá a tojásokat. Keverjük bele a reszelt narancs- vagy citromhéjat és a vaníliakivonatot. is Felváltva adagoljuk hozzá a sütőporos-sós lisztet és a joghurtot. Ha megvan, tördeljük bele a csokit és keverjük hozzá a gyümölcsöket óvatosan. Nekem a végére egy kicsit nehezen kezelhetővé vált a tészta, valószínűleg a fagyos gyümölcsök miatt, de nem adtam fel, és a sütőpor megtette a hatását, nem maradt lapos vagy ilyesmi :-)

Kivajazott kuglófformában, 160 fokra előmelegített sütőben kb. 1 óra alatt készül el. Tűpróbával ellenőrizzük mindenképp, hogy megsült-e, nekem még kellett plusz pár perc sütés. A formában hagyjuk hűlni, majd borítsuk ki és hidegen szeleteljük fel.


Szerintem kávé mellé vagy csak egy pohár tejjel is szuper, borongós napokra vagy napsütés esetére is...

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...