2010. november 5., péntek

Sütőtökös-répás alternatív köret őszre

Korábbi tökkel kapcsolatos bejegyzéseimet folytatom a mai recepttel, ezúttal azonban nem édes pitét és nem is ünnepi összefoglalót, hanem egy egészségesebb, sós köretet készítettem. Berlinre az utóbbi pár napban összesen két jelzőt találunk, a szelest és a szürkét, így már csak a zöldségek színe is némi változatosságot vitt a napunkba, a sárga és a narancssárga színnel. 


Természetesen "enyhe" túlzás, ha azt állítom, hogy ez sem egy bonyolult recept, mert hogy tulajdonképpen nem is kell vele semmit csinálni, csak összedobni mindent a sütőbe, és kivárni, amíg megsül. Amiért mégis felkerül a blogra, az az inspiráció: ahogyan nekem megtetszett, hátha másnak is ötletet ad majd, hogy a megszokott krumpli-rizs helyett egyszer (többször) mást készítsen :-)

Az inspirációt köszönöm Martha Stewartnak, aki még édesburgonyát is használt ehhez az ételhez, melyet én most kihagytam. Gyors, finom, egészséges és olyan jó ránézni! 

Hozzávalók:

- 4-5 közepes/kisebb répa
- kb. 1 kg sütőtök (én most a hosszúkásabb változatot használtam)
( 2 db édesburgonya)
- 8 gerezd fokhagyma
- 2 tk olívaolaj
- só, bors

A fokhagyma kivételével meghámozzuk a zöldségeket, és nagyobb, hosszúkásabb darabokra vágjuk őket, nagyjából egyforma méretűre. Egy tepsiben összekeverjük a zöldségeket a hámozatlan fokhagymával, fűszerezzük, és az olívaolajjal összeforgatjuk. Kb. 200°C-ra előmelegített sütőben 25-30 percig sütjük, esetleg egyszer-egyszer átforgatva, amíg a zöldségek megpuhulnak. A végefelé kivehetjük a fokhagymát, és hámozás után visszarakhatjuk a többi zöldség mellé. 

Mi egyszerű joghurtban pácolt sült csirkemellel ettük, nagyon jó kis kaja lett! :-)

5 megjegyzés:

Böbe írta...

Én nemrég (Jamie Oliver hatására) tettem répát a husi mellé a sütőbe - más zöldség nem volt itthon éppen.
Nagyon ízletes lett és főleg egészséges is :)

Bori írta...

Igen. Pár éve még nem gondoltam volna, hogy ezt mondom, de megszerettem a répát! Igazából főve még mindig nem, de így sülve nagyon jó :-)))

Böbe írta...

Apja lánya.... :)

Kátya írta...

Nálunk az egyik leggyakoribb módja ez a sült csirke elkészítésének...Hasonlóan az előttem szólóhoz, én is egy tepsibe teszem a husit és mellé az összes zöldséget (a felsoroltakon kívül még vöröshagymát, sima krumplit és ritkábban almát is) és mindet beszóróm a fűszerkeverékkel, amit a husihoz használok. Isteni!!!

Bori írta...

Ahaa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...