2011. május 28., szombat

Kókuszos-csokis cookie - erős "wow-faktor"

Emelje fel a kezét az, aki nem szereti a kókusz-csoki párost! Valaki? Hm? Na ugye, hogy senki. :-) 

Frissen sült, még enyhén olvadt csokival...


Egy-két hete a heti bevásárlásnál megakadt a szemem egy csomag kókuszreszeléken, és eszembe jutott, hogy milyen időtlen-idők óta nem sütöttem semmi kókuszosat, pedig tulajdonképpen nagyon is szeretjük. Hamar rá is találtam egy jónak ígérkező kókuszos-csokis "keksz"-receptre, amely aztán valóban nagyon jó lett (erre utal a címbeli wow-faktor is). A kókuszt egy pár percig pirítani kell a felhasználás előtt, így kap egy kis extra ízt.. az eredmény: erős Bounty-flashback, kókuszos, puha....nem is kell ennél több. Ja, esetleg még egy pohár tej. :-)

A kókusszal hogy álltok? 

Hozzávalók: 

- 100 g kókuszreszelék
- 155 g liszt
- 1/2 tk sütőpor
- 1/2 tk szódabikarbóna
- csipet só
- 150 g (barna) cukor ( kevés cukor + édesítővel is működik)
- 4 ek vaj
- 1 tk vaníliakivonat
- 1/4 tk kókuszaroma (én kihagytam)
- 1 nagy tojás
- 100 g csoki darabokra vágva 

A kókuszreszeléket egy száraz serpenyőben pirítsuk meg pár perc alatt, amíg picit megbarnulnak.

Keverjük össze egy tálban a száraz hozzávalókat. Robotgéppel keverjük ki a cukrot és a vajat krémesre, majd adjuk hozzá a vaníliát és a tojást, és ezekkel is keverjük el alaposan. Lassan adjuk hozzá a lisztet is, keverés közben. Végül adjuk hozzá a kókuszreszeléket és a csokidarabokat is.

Helyezzünk kiskanálnyi darabokat a tésztából sütőpapírral bélelt sütőlapra, és egy picit lapogassuk is le őket. Hagyjunk 1-2 cm helyet köztük, mert sülés közben nőnek egy kicsit. 180°C-ra előmelegített sütőben süssük a cookie-kat 10 percig, amíg az aljuk egy picit megbarnul. Ne száradjanak ki :-)

Langyosan, vagy teljesen kihűlve tálaljuk.

6 megjegyzés:

Niki írta...

Akkor én lennék a kakukktojás...mert én se a kókuszt,se a csokit nem szeretem........a kettő párosításával pedig egyenest vallatni lehetne.

Ez a " kekszecske" viszont nagyon jól néz ki....de...:)))))

Bori írta...

:-) huh, még a csokit sem? mondjuk, sok "rossztól" is megkíméled magad így, az tény :-))

Lilla írta...

én pont mostanság jutottam arra, hogy a keksz-tej milyen jó kis uzsonna, és gyakrabban kéne kekszet sütnöm....

Bori írta...

igen, jó is az. Csak nem túl gyakran kellene... :-)

Kriszta írta...

Szia!Megsütöttem ,de más formában és tettem bele pár extrát is.Épp most tettem fel a blogomra,ahol megemlítettem a blogodat is,mint forrást!
Isteni lett!

Bori írta...

:-) Örülök, mindjárt meg is nézem :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...