2011. május 9., hétfő

Sloppy Joes - gyors hamburger-alternatíva húsevőknek

Ma is egy amerikai klasszikust hoztam nektek, mégpedig a "Sloppy Joe" becenévre hallgató húsos szendvicset. Ezt az ételt már régóta ismerem, több filmben és könyvben is olvastam róla, de a kipróbálása valamiért eddig váratott magára. Ma vásároltunk, és el is készítettem - a végeredménnyel pedig nagyon-nagyon elégedettek vagyunk mindketten :-) 



A szendvics eredetéről (természetesen) sokféle verzió létezik, de a legtöbb helyen azt olvastam, hogy egy Sloppy Joe nevű étteremben (bárban) készítették először Key Westben, Florida államban, valamikor az 1930-as években. A szendvics alapja a hamburgerzsömle, a tölteléke pedig egy sűrű, paradicsomos-marhahúsos szósz, mely édeskés és fűszeres is, ízlés szerint csípős is lehet. Mi mostanában - számunkra is - meglepő módon egyre többször kívánjuk a csípősebb ízeket, ezért egy kicsit több chilivel készítettem, de készíthető teljesen "normálisra" is.

Hozzávalók: (kb. 6 szendvicshez)

- 40 dkg darált marhahús
- 1 hagyma
- 2-3 gerezd fokhagyma
- 1 zöld kaliforniai paprika (na jó, vagy piros, vagy sárga)
- kb. 2 dl ketchup
- 1 kk mustárpor (vagy 1 ek mustár)
- worchestershire szósz
- 1 tk chilipor (chilipehely)
- só, bors
- 1,5 dl víz
- 1 tk barnacukor (szerintem elhagyható, a ketchup elég édes)
- 6 db hamburgerzsömle (kisebb)
- egy kevés vaj


Egy nagyobb serpenyőben pirítsuk meg a darált húst a vajon pár perc alatt, és öntsük le a zsírját. Adjuk hozzá az apróra vágott hagymát, fokhagymát és kaliforniai paprikát, és a ketchupot, mustár(por)t, vizet, valamint a fűszereket, szószokat ízlés szerint. Szerintem a worchestershire szósz nagyon jót tesz neki, lehet bátran adagolni, és a csípőst is. Keverjük át jó alaposan, és hagyjuk 15 percig alacsonyabb lángon rotyogni. Szép sűrű, fűszeres szószt kell kapnunk. Kóstoljuk meg, és ha kell, még fűszerezzük.

A zsemléket vágjuk ketté, és pirítsuk meg a belső oldalaikat egy serpenyőben (grillen akár). Adagoljunk a zsemlékbe egy-egy jó nagy adag húsos szószt, és ha szeretnénk, még egy vékony szelet sajttal is megkoronázhatjuk. Csipsszel, vagy salátával körítsük, és frissen fogyasszuk!

Ettetek már Sloppy Joe-t? :-)

A recept innen származik.

2 megjegyzés:

Lilla írta...

én egy ideje tervezem, meg is jelöltem már hozzá egy receptet, csak azt tart kicsit vissza, hogy biztos még nehezebb kulturáltan enni mint a hamburgert. ezügyben mi a tapasztalatod?

Bori írta...

:-D Hát, egy szalvéta azért nem árt, de nem vészes. Mi nem tettünk bele annyira rengeteg szószt, ahogy a képeken általában fényképezik, és így teljesen menedzselhető volt :-) Meg persze finom.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...