2010. április 29., csütörtök

Áfonyás palacsinták


Még a török piacos utamon vettem egy adag áfonyát, annyira megtetszettek a kis sötétlila golyók :-) Persze, nem tudtam már őket időben felhasználni, ezért úgy döntöttem, mennek a fagyasztóba, hogy később majd méltó módon kerüljenek az asztalra. Jelentem: az áfonyák jól bírják a fagyasztást, semmi bajuk nem lett. Amellett, hogy már ránézésre is feldob egy-egy ételt, az áfonya nagyon egészséges is, magas a C- és E-vitamin, mangán- és rosttartalma is.


Régebben közöltem már itt a blogon egy klasszikus amerikai palacsinta receptet, mely egy kicsit babrásnak tűnhet, de nagyon finom. Van azonban egy bevált receptem arra az esetre is, amikor gyorsabban "kell" palacsintát varázsolni. A recept eredetije Nigellától származik, abszolút foolproof.


Ma reggel áfonyát szórtam a palacsinta tésztájába, és egy nagyon finom, gyümölcsös reggeli étel kerekedett belőle! :-)

Hozzávalók 2 személyre (5-6 közepes palacsintához):

- 110 g liszt
- 1 tk szódabikarbóna
- csipet só
- csipet cukor
- 15 g (1 bő ek) olvasztott vaj
- 150 ml tej
- 1 tojás
- egy jó marék áfonya (ízlés szerint lehet akár alma is)


Keverjük el a száraz hozzávalókat egy nagyobb tálban, a folyékonyakat pedig egy külön tálban. A kétféle keveréket vegyítsük, szép egyneműre keverjük, majd adjuk hozzá az áfonyákat is. Teflonserpenyőbe (melyet egy olajos papírtörlővel áttörölhetünk sütés előtt) adagoljunk merőkanálnyi adagokat. Akkor fordítsuk át a másik oldalára a palacsintákat, ha a tetejükön már apró buborékok jelennek meg.


Melegen fogyaszthatjuk simán, juharsziruppal, tejszínhabbal, joghurttal.... ki-ki ahogy szereti!

Amerikai palacsintával ki-hogy áll?

2 megjegyzés:

A írta...

még sosem próbáltuk, de Andi nagyon rágja a fülem, hogy csináljuk meg :) szerzünk áfonyát és lesz nagy örömködés :)

Bori írta...

Hajrá! Milyen rég csináltam már ilyet, jó, hogy eszembe juttattad :-)) Ügyesen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...